Sightseeing

30 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De afgelopen dagen heb ik als een toerist Kaapstad verkend. Samen met de meiden hebben we verschillende activiteiten gedaan die ik graag met jullie wil delen.

Afgelopen woensdag heeft het de gehele dag geregend dus ben ik de gehele dag binnen geweest. Heb de gehele dag beetje verslagen getypt, op bed gelegen en films gekeken. 's avonds zijn we met z'n zessen naar een openlucht cinema geweest. Dat was pas gaaf! We kregen een zitstoeltje en dekentje mee en mochten zelf een plekje opzoeken op het gras. Dani en Jola (van het gastgezin) waren ook mee en hadden gezorgd voor warme cappuccino en koekjes. In de openlucht hebben we gekeken naar de film 'into the wild'. Ik vond de film zelf niet zo interessant, dus heb voornamelijk naar de sterrenhemel gekeken. Na de film hebben Dani en Jola ons afgezet bij longstreet. Bij Kennedy's werd namelijk een Nederlands feestje gehouden. De Nederlandse muziek mocht natuurlijk niet ontbreken! Met z'n zessen hebben we een gezellige avond gehad. De volgende dag zijn we naar het Clifton strand geweest. Dit is een populair strand waar we de gehele dag hebben gelegen in de zon. Het strand is beroemd om de modellen die er rondlopen. Natuurlijk hebben wij als echte modellen ook een aantal foto's gemaakt. 's avonds zijn Amber, Silke, Julia en ik uit eten geweest bij Victoria Waterfront. Op de menukaart stonden speciale Afrikaanse gerechten zoals zebra, struisvogel of Boboti. Ik heb gekozen voor een heerlijke chicken burger. Afgelopen vrijdag hebben we Kaapstad verkend met de hop on hop of bus. We hebben verschillende mooie plekjes mogen bewonderen zoals the world of birds, Houtbay, Campsbay, Victoria Waterfront en de botanische tuinen. Gisteren heb ik voor het eerst op een surfplank gestaan. Voor de eerste keer ging het al best aardig! We hebben een pakket gekocht van 4 lessen dus hopelijk kunnen we naar vier lessen surfen.

De mensen hier kunnen mij naam niet goed uitspreken omdat ze de 'tje' achteraan in mijn naam niet kennen. Ze spreken mijn naam uit als Noorki. Dus vanaf nu heet ik in Kaapstad geen Noortje maar Noorki. Vandaag gaan we braaien bij Amber en Silke en vanavond gaan we verschillende kroegjes bezoeken in Longstreet.

Tot de volgende keer

X

1. Stephan ankone:
    Veel plezier en dinsdag veel suc6
  2. Ellen:
    30 april 2017
    Leuk om jouw blog weer gelezen te hebben Noorki :). Veel plezier vanavond in de kroegjes.
  3. Gea Snijders:
    30 april 2017
    Ik maar denken dat je een zeer zware stage had!!!
    Fijn om te lezen dat je het goed en gezellig hebt. Tot de volgende keer x