Goodmorning Miss Ankoné

5 mei 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

The first week is done!

Julia en ik komen net terug van onze stage. De eerste week hebben we daarmee afgesloten. We hebben een half uur gewacht op een Uber, die niet bleek te komen. De afgelopen week heb ik al verschillende activiteiten gedaan met de kinderen. Op Woensdag heb ik de gehele dag bij Abel gezeten. Abel is een heel opgewekt, druk maar ook zeker grappige jongen. MS. Somino heeft mij gevraagd of ik op die dag bij Abel wilde gaan zitten om hem in het gareel te houden. Dat is de afgelopen dagen zeker gelukt. Gisteren heb ik een Literacy les gegeven en het ging gewoon goed! Ik was zo trots op me zelf dat ik een gehele les in mijn eentje heb gegeven in het Engels. Ms. Somino was ook zeer tevreden over mijn les en ze vond mij zelfgemaakte Prezi mooi. Ze wilde het zelfs ook gaan gebruiken in haar lessen. Vanmorgen heb ik de toetsen afgenomen met de kinderen. De afgelopen dagen heb ik gemerkt dat sommige kinderen steeds meer naar mij toe trekken. Ik merk nog wel aan mezelf dat ik moet wennen aan het  ' hello miss Ankoné'. Het blijkt dat het Afrikaans en Nederlands echt veel op elkaar lijken! Vandaag heb ik een les Afrikaans mogen bijwonen en dat was toch gek. Veel woorden zijn het zelfde of worden ong. hetzelfde uitgesproken, alleen is de spelling soms anders zoals spiël en spiegel. Vanmiddag was het nog even schrikken geblazen! Het alarm ging namelijk af waardoor iedereen onder de tafel moest zitten. Ik dacht bij me zelf , waarom ga ik onder de tafel zitten als er een brand is? Het bleek echter niet om een brand te gaan maar om een lockdown. Alle klassen moesten hun ramen en deuren op slot doen, omdat er een man binnen was gedrongen met een pistool. Iedereen moest onder tafels/bureaus gaan zitten, zodat ze veilig waren. De man is de school binnengedrongen en is naar het kantoor van  het schoolhoofd mr. Hunter gelopen. Na het gesprek is de man weggegaan en is de politie gebeld. Gelukkig is er niemand gewond geraakt en wilde de man alleen iets van het schoolhoofd en niet van de kinderen! Dit allemaal hoorde ik achteraf, dus dat was wel even schrikken. Op de stageschool hebben ze een alarm voor een lockdown en voor een brand. Een loc down kan ook betekenen dat er een dier op het schoolterrein begeeft. Na schooltijd ben ik nog langer gebleven om Ms. Domino te helpen met het extra keuzevak drama. Ik heb een gezellige, drukke week gehad en ben nu wel toe aan weekend! Morgen gaan we met z'n zessen surfen en 's avonds gaan we het uitgaansleven van Kaapstad verder verkennen.

Liefs

1. Annette:
    5 mei 2017
    tjonge wat een verhaal.
    Veel plezier dit weekend.
  2. Gea Snijders:
    6 mei 2017
    Je maakt daarbij wel wat mee!!. Hoop dat je een leuk weekend hebt. Enjoy