Time flies away

14 mei 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Wat is de week voorbij gevlogen! De afgelopen week heb ik stage gelopen van maandag tot en met vrijdag. De vroege ochtenden beginnen gelukkig te wennen. Om 05.40 uur opstaan, is niet niets! Chris vertrekt namelijk om half 7 al naar school. Op de vroege ochtenden is het al behoorlijk druk op de weg. Aangezien Kaapstad veel bergen en heuvels kent, gaat bijna niemand met de fiets naar het werk. Door de week liggen Julia en ik dan ook vroeg in bed, aangezien we de volgende morgen weer fris en fruitig voor de klas moeten staan. De afgelopen week heb ik meerdere lessen gegeven zoals numercy(rekenen), Literacy ( taal) en drama. Naast het geven van vakken, heb ik ook de toetsen die op vrijdag worden afgenomen, begeleid. Wanneer ik geen les gaf, heb ik of geobserveerd, of printwerk gedaan of met verslagen bezig geweest. Ook heb ik een aantal keren Abel in het gareel gehouden tijdens het zelfstandig werken en heb ik kleine groepjes begeleid. De school duurt tot kwart over 2. Daarna help ik sommige dagen mij mentor met taakjes en andere dagen mag ik gelijk naar huis. Afgelopen vrijdag, 12 mei was mijn zusje Lotte jarig. Ik wilde graag iets speciaals doen voor haar verjaardag. Als verrassing had ik mij bedacht om een filmpje te maken van mijn stageklas en dat ik samen met de stagekinderen het lied 'Happy birthday' zouden gaan zingen. Mijn mentor vond het een leuk idee. De kinderen kwamen uiteindelijk zelf met het idee om het lied ook in het Nederlands te zingen. Ik heb de kinderen daarom een stukje van het lied 'lang zal ze leven' aangeleerd. Nadat ik het lied had aangeleerd, heeft mijn mentor het liedje gefilmd. Het filmpje heb ik vervolgens naar de jarige jet toegestuurd. Na schooltijd heb ik mijn mentor geholpen met de extra mule ( het extra vak waarbij ik help). Ik heb een activiteit gedaan waarbij de kinderen allemaal een andere fruitsoort in gedachten moesten nemen. Vervolgens moesten alle kinderen om de beurt hun fruitsoort benoemen. Een leerling moest daarna in het midden gaan staan en zo snel mogelijk een fruitsoort (die gekozen is) drie maal opnoemen. Als de fruitsoort van een kind genoemd wordt, moet hij/zij zo snel mogelijk de fruitsoort benoemen van het kind die in het midden staat. Wie als eerste de fruitsoort drie maal heeft gezegd, mag in de buitenkring gaan zitten en de andere leerling moet in het midden staan. De kinderen vonden het een leuke activiteit. Volgende week zal ik twee activiteiten gaan geven! Naast drama activiteiten zal ik aankomende week meerdere rekenlessen, één geschiedenisles en aardrijkskundeles gaan geven. Aankomende week zal alweer mijn laatste stageweek zijn op de internationale school. Mijn zusje en ouders zullen zaterdagmorgen al aankomen! Dat is al minder dag zeven dagen! De tijd gaat hier zo snel. In het weekend heb ik samen met de anderen veel leuke dingen gedaan. Zo zijn we zaterdagmorgen wezen paragliden. Dat was me toch een gave ervaring!! Samen met een begeleider moest ik van Signal Hill afrennen en binnen No time vloog ik al rond met een parachute boven me! Het was mooi weer dus we hadden schitterend uitzicht! De begeleider heeft zelfs nog een aantal trucjes gedaan! Na het paragliden hebben Julia en ik heerlijk in de tuin gelegen en van het zonnige weer genoten.  Naast genieten van het weer heb ik me ook nog even met school bezig gehouden, want dat moet ook gebeuren. Gisteren avond stond een stapavond gepland. We zijn met z'n zessen naar Claremont gereden en daar zijn we bij tiger tiger uitgeweest. Tijdens happy hour konden we voor slechts 5 rand ( 30 cent!) wodka sprite halen!  Naast de vele drankjes die we hebben gedronken, hebben Eva, Julia en Silke gestreden voor Justin Bieber kaartjes. Helaas hebben ze net niet gewonnen. Vanmorgen hebben we heerlijk kunnen uitslapen. Nadat iedereen wakker was geworden, zijn we naar het Llandandu strand geweest. We hebben tot 15.00 uur heerlijk van de zon genoten. Om 15.00 uur zijn we naar de Tafelberg gereden. Met de kabelbaan zijn we naar boven gegaan. Op zo'n 1045 m. boven de zee, hadden we prachtig uitzicht over geheel Kaapstad. Ik snap heel goed waarom de Tafelberg één van de zeven wereld wonderen is! In een woord: Fantastisch!  Eén ding weet ik zeker, ik heb nog nooit zulk mooi uitzicht gehad! Het was een fantastisch weekend en wat hebben we een lol gehad, maar morgen gaat het leven als juf verder. Nog vijf daagjes te gaan en dan zit de eerste stageschool er alweer op! De tijd gaat snel als je geniet!

Liefs

X

1. Stephan ankone:
    14 mei 2017
    Mooi om te lezen dat je veel plezier hebt en natuurlijk veel ervaring op doet. Tot zaterdag . We kijken er naar uit.
  2. Annette:
    Prachtige foto's
  3. Gea Snijders:
    14 mei 2017
    Jullie weekenden zijn wel spannend en ondernemend. Dat zal wel afkicken zijn als jouw ouders komen.
    Het is heerlijk om jouw verhalen te lezen. Geweldig zoals je geniet. Echt super
  4. Ellen Spekhorst:
    15 mei 2017
    Heel veel plezier nog Noortje. Wat een prachtige verhalen. Mooie tijd samen met ouders en Lotte. Veel groeten ook van Wilfried.